Új élet csípőprotézissel

Új élet csípőprotézissel

Három héttel a műtét után

2017. július 15. - sportpsycho

Fejlődés és visszalépés. Két lépés előre és egy hátra. Talán túl optimista is lenne azt várni, hogy csak jó dolgok történnek. Biztosan és stabilan járok mankók nélkül. Ez jó. Mégis pár napja nem tudok oldalt fekve aludni. Természetesen nem a műtött oldalamról beszélek, hanem a másikról. Valami miatt elkezd nagyon kellemetlen érzés kialakulni, ahogy oldalra fekszem. Pár nehéz éjszaka jön. Alapvetően tudok hanyatt fekve is aludni, de folyamatosan azért nem kényelmes. Az egyik éjjel felébredek és nem tudok visszaaludni. A kellemetlen érzésből fájdalom lesz. Eddig nem vettem be fájdalomcsillapítót, de most kénytelen vagyok. Megijedek. Mi történik? Eddig semmi gondom nem volt. Szépen gyógyultam. Most mi jött közbe? Éjszaka a gondolatok is sötétebbek. Eszembe jut, hogy egy ismerősömnek 3 héttel a műtét után ismét fel kellett nyitni a sebét, mert befertőződött. Nem tudok elvonatkoztatni a számoktól... 3 hét. Most vagyok én is 3  hetes. Aztán valahogy megnyugtatom magam. Visszaalszom, de az álom nem pihentető.

Másnap kiderül, mi az igazi gond: a piriformis-nak vagy magyarul körtefejű izomnak nevezett izmom feszült be. Ez egy kisebb izom a fenék mélyebb rétegében, a nagy fenékizom alatt. Nekem ez mindig feszesebb volt, főleg keményebb futások után. Régebb még miofaszciális akupunktúrával is kezelték, annyira beállt. Ez az izom felelős a csípő kifelé fordításáért. Nem csoda, hogy a gyógytornán ezek a gyakorlatok nem mennek, ugyanis nagyon meg van rövidülve ez az izmom, bekeményedett, és magával rángatja az összes körülötte lévő szövetet. Az alatta átfutó ideget pedig nyomja,ezért érzem a hol itt, hol ott lefutó idegfájdalmakat a lábamban. Nyújtani persze nem tudom, azokat a mozgásokat tilos végeznem, meg persze nem is tudnám még. Hozzáteszem, hogy az utolsó 6-7 hónapban sem tudtam rendesen nyújtani, amikor az ízületem már nagyon be volt szűkülve. A diagnózis megvan. Megoldás nem igazán. Nem tudom nyújtani, max masszírozni lehet. A következő napokban lerövidítem a sétákat, hogy ezzel se terheljem.

Persze hiányzik a mozgás. Viszont az ülés is egyre rosszabb. Feküdni sem tudok úgy, ahogy szeretnék. Egy átmeneti mélypont. Remélem, hogy csak átmeneti.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csipoprotezis.blog.hu/api/trackback/id/tr9512665677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása